وی افزود: تمامی مؤلفهها و عناصری که ارتش را در میان دیگر نیروهای نظامی برجسته میکند، نیازمند تقویت، تداوم و ترویج است تا از این طریق بتوان از قابلیتها، ظرفیتها و توانمندیهای این نهاد مؤثر و مهم نظامی در راستای ارتقای وضعیت موجود، به ویژه در زمینه مأموریتهای ذاتی نظیر ارتقای توان رزم و نیز در خصوص دیگر مأموریتهای محوله، بهره برد.
محمدحسنی تأکید کرد: یکی از مؤلفههایی که در تمامی نیروهای چهارگانه ارتش و طبعاً در نیروی زمینی ارتش، به وضوح مشاهده میشود و موجب افتخار و امتنان است، تعهد بالای این نیروی نظامی به ارزشها، آرمانها، اصول و روشهای اسلام ناب محمدی(ص) و تداوم در حضور پرشکوه و پرقدرت در عرصههای قدرتنماییهای دفاعی امنیتی و نیز دیگر مسائل و موضوعات سیاسی اجتماعی نظیر انتخابات است.
وی ادامه داد: مایه افتخار و مباهات است که تمامی ما، اعم از فرماندهان تا کارکنان پایور و وظیفه، در ارتشی خدمت میکنیم که خود را مطیع و گوش به فرمان اسلام، قرآن و ولایت فقیه میداند؛ خادم دین مبین اسلام بودن، سعادتی است که باید با روشنگری، بصیرت، حمایت و آگاهسازیهای سیاسی و اجتماعی، تقویت و ترویج شود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به احکام دین مبین اسلام در خصوص شرکت در انتخابات، تصریح کرد: واجبات در شرع مقدس، مشتمل بر دو نوع واجب عینی و کفایی هستند و شرکت در انتخابات نظام اسلامی نیز، از نوع واجبات عینی است. بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، باید دِین و وظیفه خود در رابطه با نظام اسلامی را به جای آورده و در راه پاسداری از عزت و عظمت این نظام، کوشا باشند.
وی با بیان اینکه انتخابات به منزله نوعی تجدید بیعت با ولی فقیه است، اظهار کرد: در جهان امروز، دیگر امکان اخذ بیعت از مسلمانان و آحاد جامعه به شیوههای سنتی و کلاسیک، ممکن نیست؛ اما کارکردهای بیعت را میتوان در قالب برگزاری انتخابات بازتعریف کرد؛ بدین صورت که انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، به معنای نوعی تجدید پیمان و اظهار مودت با رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی است تا از این رهگذر بتوان ضمن عهد دوباره با میثاقهای امامین انقلاب، تعهدات و الزامات دینی خود را نیز به جا آورد.
محمدحسنی، در پایان با بیان اینکه عدم حضور در انتخابات موجب ضرر و خسران دنیوی و اخروی میشود، خاطرنشان کرد: عدم بهرهگیری از فرصتهای مشارکت و اعمال سلیقههای مختلف سیاسی و اجتماعی در پیشبرد امور کشور که از جمله کارکردهای انتخابات در نظام جمهوری اسلامی است، علاوه بر آنکه به معنای از دست دادن فرصت مشارکت در ساخت آینده کشور است، به معنای نوعی ترک بیعت با ولی فقیه و جانشین امام غایب (عج) نیز محسوب میشود؛ امری که قبلاً در واقعه عاشورا، موجب حسرت و خسران کسانی شد که امام معصوم و ولی زمان خود را رها کرده بودند.
انتهای پیام